Mediji su oko mesec dana posle početka epidemije bili pod opsadom čitalaca, od kojih je više od dve trećine čitalo tekstove o koroni, dok su ranije popularne rubrike kao što su crna hronika i sport potonuli u drugi plan. Čitaoci lokalnih medija su čak četiri puta više šerovali tekstove od onih koji su pratili nacionalne, rezultati su istraživanja koje je sproveo Content Insights.
Pandemija korona virusa potresla je čitav svet i gotovo svaku granu privrede. Ova pošast nije mogla zaobići ni medijsku industriju, duboko pogođenu povlačenjem oglašivača koji su dominantan izvor prihoda u biznis modelima domaćih medija.
S druge strane, čini se da uloga medija u našoj zemlji nije bila važnija od početka XXI veka. Bez obzira na tešku poslovnu situaciju, glad za informacijama o pandemiji doprinela je da se potuku svi rekordi čitanosti onlajn medija u Srbiji, ali to je samo vrh brega kada govorimo o praćenju ponašanja medijske publike.
Domaći startap Content Insights, koji je kreirao platformu za praćenje ponašanje medijske publike, analizirao je ponašanje publike pre i za vreme trajanja krize želeći da pomogne medijima da bolje razumeju ponašanje čitalaca.
U analizu je uključeno 29 sajtova domaćih medija koji koriste usluge Content Insights-a. Među ovim medijima devet je nacionalnih publikacija, dok je 20 lokalnih i regionalnih medija. Većina medija koje smo analizirali može se smatrati kvalitetnim, a u istraživanju nema nijednog tabloida, dok sedam medija pripada određenoj niši.
Podaci korišćeni u ovoj analizi prikupljani su od 1. januara, kada su mediji počeli da govore o pojavi novog virusa u Kini, do 18. aprila, kada su domaći mediji već počeli da beleže pad posećenosti u odnosu na rekorde zabeležene nekoliko nedelja pre toga.
Rekordna vidljivost sadržaja i rast lojalnosti čitalaca
Domaći mediji koje smo analizirali zabeležili su ogroman rast vidljivosti svog sadržaja i vernosti čitalaca tokom trajanja krize zbog pandemije virusa korona, dok je u isto vreme angažman čitalaca opao.
Da bi analizirao ova tri ponašanja, Content Insights je zbraja metrike koje opisuju određena ponašanja, kreira algoritme i onda analizira njihove vrednosti. U skladu sa svojom važnošću i težinom, ove metrike različito doprinose kranjem rezultatu. Tri skupa metrika opisuju tri različita ponašanja – vidljivost (doseg) sadržaja, angažman publike i vernost (lojalnost) čitalaca.
Content Insights verne čitaoce definiše kao ljude koji su nadprosečno angažovani kada čitaju sadržaj, a u isto vreme imaju razvijenu naviku posećivanja nekog vebsajta. Vernost nekom tekstu, autoru, rubrici ili temi računa se pomoću broja vernih čitalaca, procenta vernih čitalaca od ukupnog broja i nivoa njihove vernosti.
Vrtoglavi rast u dosegu sadržaja (broj čitalaca, broj novih čitalaca, aktivnost na društvenim mrežama, itd.) i vernosti čitalaca beležimo od 9. marta, samo tri dana nakon registrovanja prvog slučaja oboljevanja u Srbiji.
Rast, koji u nekim trenucima dostiže i više od 50 odsto, počinje da opada već u poslednjoj nedelji marta, da bi se doseg i lojalnost čitalaca gotovo vratili na stanje pre krize već 15. aprila. To čudi, s obzirom da je najveći broj novozaraženih, preko 400 dnevno, beležen upravo u periodu od 13. do 16. aprila. Analizirani mediji imali su preko dva miliona jedinstvenih čitalaca svakog dana od 11. marta do 6. aprila.
Mediji su oko mesec dana bili pod opsadom čitalaca, međutim angažman publike (vreme provedeno čitajući, dubina čitanja, broj tekstova pročitanih u jednoj sesiji, itd.) pretrpeo je ozbiljan pad. Razlog tome može se tražiti u najezdi novih čitalaca, koji pre toga nisu bili konzumenti medijskog sadržaja ili barem nisu čitali medije koje su sada posećivali. U trenucima najvećeg rasta vidljivosti sadržaja, angažman opada i do 30 odsto u odnosu na stanje pre krize.
Piše
IZVOR Cenzolovka
VIŠE INFORMACIJA MOŽETE PROČITATI OVDE.