BIRODI: Zbog neslobode medija u Srbiji se gasi javnost

Biro za društvena istraživanja BIRODI upozorio je javnost na trend pogoršanja izveštavanja medija koje, kako navodi, sve više karakteriše pretvaranje u sredstva promocije što za posledicu između ostalog ima odsustvo zaštite javnog interesa u medijima.

BIRODI je u saopštenju povodom Svetskog dana slobode medija 3. maja, pozvao aktere u medijskom polju da se odreknu svojih uskogrudih interesa i insisitraju na ispunjavanju 24 preporuke Saveta za borbu protiv korupcije koje su i deo EU agende Srbije.

Taj biro je naveo da je analiza izveštavanja medija tokom procesa izbora za predsednika Srbije održanih 2. aprila je pokazala da se situacija u odnosu na 2012. godinu pogoršala za 25 odsto „čime je potvrđen nalaz međunarodnih organizacija o medijskoj regresiji u Srbiji“.

„Razlog ovakvom stanju treba tražiti odsustvu efektivne regulacije na nivou Regulatornog tela za elektronske medije, medijske samoregulacije na nivou Saveta za štampu i profesionalne samoevalucije na nivou medija za koje se ni sami novinari, sindikati i novinarska udruženja nedovoljno zalažu“, piše u saopštenju.

Ocenjuje se da „sve to za posledicu ima i odsustvo zaštite javnog intresa u medija, tačnije mogućnosti da građani dobiju objektivne, pravovremene, proverive, tačne informacije, ali i stvaranje atmosfere građanske (auto)cenzure, jer prema istraživanju BIRODI 49 odsto građana podržava stav da ‘Danas u Srbiji nije pametno govoriti ono što misliš'“.

„Ovaj podatak govori da odustvo slobode u izveštavanju medija ima direktnu posledicu na nestajanje javnosti kao pretpostavke za demokratsko društvo, odnosno da građani Srbije na razne načine nesvesno finansiraju medijski mrak koji uskraćuje njihova pravo na informisanje“, naveo je BIRODI.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Scroll to Top