Drugi izborni presek REM-a: Kriza u Ukrajini promenila prioritete

Kriza u Ukrajini doprinela je promeni prioriteta u izveštavanju medija tokom drugog perioda nadzora izborne kampanje ali je i pored toga u programima većine posmatranih medija zabeležen porast zastupljenosti izbornih lista, saopštilo je danas Regulatorno telo za elektronske medije (REM).

 

Predstavljajući rezultate monitoringa za period od 15. do 27. februara, iz REM-a su naveli da je kriza u Ukrajini „značajno preoblikovala“ dominantne teme učesnika izborne kampanje na programima posmatranih medija kao i da je ta tema uticala na povećanje vremena koje je većina pružalaca medijskih usluga posvetila aktivnostima državnih funkcionera.

Analiza je pokazala da je na RTS 1 zabeleženo pojavljivanje četiri stranke i politička pokreta čije liste nisu proglašene do 27. februara, a kojima je posvećeno 30 minuta, i 11 proglašenih izbornih lista kojima je posvećeno nešto manje od tri sata izbornog programa, što je skoro tri puta više nego što je zabeleženo nadzorom prvih šest dana izborne kampanje.

„Izbornim programskim sadržajima RTS 1 posvetio je 55 odsto, a državnim funkcionerima 45 odsto ukupnog analiziranog programa. Temu ‘izbori uopšte, kampanja, procedura’ iz prvog perioda na prvom mestu, zamenila je tema ‘kriza u Ukrajini’. Najveći broj priloga na RTS 1 od početka izborne kampanje zabeležen je u neutralnom tonalitetu“, navodi se u analizi REM-a.

Dok na programu RTS 2 nije zabeležen nijedan izborni sadržaj, na programu RTV 1 zabeleženo je pojavljivanje šest stranaka kojima do 27. februara nisu proglašene liste i 11 izbornih lista kojima je taj medij posvetio više od sedam od ukupno devet sati svog izbornog programa.

„RTV 1 posvetio je državnim funkcionerima nešto više od pet sati svog programa. I dalje je na prvom mestu po zastupljenosti tema ‘izbori uopšte, kampanja, procedura’ a najveći broj zabeleženih priloga, više od dve trećine, bio je neutralnog tonaliteta“, stoji u analizi.

Monitoring programa komercijalnih medija pokazao je da je RTV Pink u dosadašnjoj izbornoj kampanji proglašenim izbornim listama posvetio četiri sata i 29 minuta programa pri čemu je kriza u Ukrajini bila dominantna tema.

„Izbornim programskim sadržajima RTV Pink posvetio je nešto više od 11 sati ili 55 odsto ukupno analiziranog programa, a aktivnostima državnih funkcionera nešto više od devet sati ili oko 44 odsto analiziranog programa. Najveći broj priloga, oko 45,6 odsto, neutralnog je tonaliteta a slede prilozi sa pozitivnim i negativnim tonalitetom sa 28, odnosno 26 odsto“, preneo je REM.

Televizija Hepi posvetila je proglašenim izbornim listama 11 sati i 42 minuta ili skoro 47 odsto analiziranog vremena a dominatna tema je kako se navodi, „kritički prema opoziciji“.

„Svim izbornim programskim sadržajima TV Hepi je posvetila više od 20 sati ili 80 odsto ukupnog vremena. Distribucija tonaliteta u dosadašnjoj izbornoj kampanji je približna, pri čemu su sa nešto više od 36 odsto na prvom mestu prilozi negativnog tonaliteta, slede prilozi neutralnog tonaliteta sa blizu 35 odsto i prilozi pozitivnog tonaliteta sa 29 odsto ukupnog vremen“, stoji u analizi.

Televizija B92 posvetila je izbornoj kampanji 17 sati i 32 minuta ili nešto više od 63 odsto od ukupnog anliziranog programa, pri čemu je aktivnostima državnih funkcionera posvećeno deset sati ili 36 odsto analiziranog programa.

„Dominantna tema je ‘kritički prema opoziciji’. Zabeležen je izbalansiran, odnosno, približno isti broj priloga u svim tonalitetima: neutralnog 36,59 odsto, negativnog 33,95 odsto i pozitivnog 29,46 odsto“, saopštilo je Regulatorno telo za elektronske medije.

Analiza je pokazala da je TV Prva izbornoj kampanji posvetila do sada skoro četiri sata ili 54,38 odsto ukupnog analiziranog programa pri čemu je kriza u Ukrajini dominantna tema.

„Državnim funkcionerima ovaj pružalac medijskih usluga u dosadašnjem izbornom periodu posvetio je tri sata i 20 minuta ili 45,62 odsto ukupnog analiziranog programskog vremena. Gotovo dve trećine objavljenih priloga je neutralnog tonaliteta, zatim slede prilozi pozitivnog sa 22,49 odsto i negativnog sa 13,89 odsto vremena“, objavio je REM.

Televizija N1 posvetila je izbornoj kampanji 42 sata ili 92,33 odsto analiziranog programa, od čega 11 sati proglašenim izbornim listama dok je oko 26 sati ili blizu 60 odsto ukupnog vremena pripalo analitičarima i drugim učesnicima izborne kampanje.

„U dosadašnjoj izbornoj kampanji na programu TV N1 dominira tema ‘negativno o Aleksandru Vučiću’, a druga po zastupljenosti je ‘kritika vlasti’ i zajedno su zastupljene sa više od 20 sati ili 44,27 odsto ukupnog analiziranog programa. Više od dve trećine svih priloga, odnosno 68,85 odsto je negativnog tonaliteta“, pokazuju rezultati monitoringa.

Televizija Nova S posvetila je izbornoj kampanji nešto više od 27 sati programa pri čemu su proglašene izborne liste dobile oko devet sati, a analitičarima i ostalim učesnicima kampanje pripalo je 14 i po sati ili nešto više od 50 odsto ukupnog analiziranog programa.

Sa više od 35 odsto dominira tema „kritika vlasti“ dok je negativni tonalitet prisutan u skoro 54 odsto priloga.

Televizija Al Džazira posvetila je izbornoj kampanji nešto više od šest sati programa pri čemu je analitičarima i ostalim učesnicima kampanje pripalo blizu dva i po sata ili 25,07 odsto vremena.

„Aktivnosti državnih funkcionera bile su zastupljene sa nešto više od tri i po sata ili 36,45 odsto ukupnog analiziranog programskog vremena. Dominantna tema je ‘kritika vlasti’. Više od polovine priloga ili 54,18 odsto je negativnog tonaliteta“, stoji u analizi REM-a.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Scroll to Top