Izdavač Kurira tužio Cenzolovku, Raskrikavanje, Danas, Javni servis i jednu NVO, traži 11 miliona

Medije i NVO izdavač Kurira tuži Privrednom sudu „zbog povrede poslovnog ugleda“. Cenzolovka tužena zbog prenošenja teksta sa sajta NUNS-a koji govori o istraživanjima Raskrikavanja i Centra za interkulturnu komunikaciju o govoru mržnje i lažnim vestima na naslovnim stranama pet tabloida, među kojima je i Kurir.

 

Kompanija Adria media group, izdavač tabloida Kurir, podnela je Privrednom sudu tužbu protiv izdavača portala Cenzolovka, Raskrikavanje i Javni servis, potom izdavača dnevnog lista Danas, te protiv nevladine organizacije Centar za interkulturnu komunikaciju i traži odštetu od 11 miliona dinara zbog „narušavanja poslovnog ugleda“.

Tužba protiv Slavko Ćuruvija fondacije, Udruženja Mreža za istraživanje kriminala i korupcije, Samizdata d. o. o., Dan grafa d. o. o. i Udruženja Centar za interkulturnu komunikaciju iz Novog Sada podneta je 18. juna Privrednom sudu u Beogradu.

Tužilac je izabrao ovaj sud pozivajući se na odredbu zakona po kojoj Privredni sud sudi u sporovima koji nastanu između privrednih subjekata i drugih pravnih lica u obavljanju delatnosti privrednih subjekata, „a sve imajući u vidu da je predmet ovog spora utvrđivanje radnji nelojalne konkurencije i naknada štete u vezi sa tim, koje radnje proizilaze iz obavljanja poslovne delatnosti“.

Za izdavača Kurira sporan je tekst „Na naslovnicima pet novina blizu 1.200 lažnih i neutemeljenih vesti u 2020. godini“, koje je portal raskrikavanje.rs objavio 7. aprila ove godine, a potom su tekst preneli svi ostali tuženi.

Portal Cenzolovka je tužen zbog prenošenja teksta „Istraživanja: Štampana porcija mržnje u beogradskim dnevnim tabloidima“, koji je izvorno objavljen na portalu Nezavisnog udruženja novinara Srbije. Ovaj tekst se takođe poziva na Raskrikavanje, ali i na istraživanje Centra za interkulturnu komunikaciju.

„U predmetnom tekstu iznet je niz neistinitih, neproverenih i uvredljivih informacija protiv medija Kurir, čiji je izdavač tužilac. Neke od objavljenih informacija odnose se na poslovanje više dnevnih novina u Republici Srbiji, u kom slučaju je jasno naznačeno o kojim medijima se radi i da je Kurir jedan od njih, dok se pojedine objavljene informacije odnose direktno na Kurir. U oba slučaja, javnosti se jasno i nedvosmisleno saopštava da je Kurir medij koji se bavi objavljivanjem lažnih, neutemeljenih i propagandnih vesti, što je apsolutno netačno“, navodi se u tužbi.

Tužilac navodi i da su sve informacije o medijima Kurir i kurir.rs „objavljene suprotno odredbama Zakona o javnom informisanju i medijima, suprotno odredbama Kodeksa novinara Srbije i Kodeksa poslovne etike“.

Tužbom se traži da tuženi na ime nematerijalne štete „zbog povrede poslovnog ugleda radnjama nepoštene konkurencije“ solidarno Adria Media group, izdavaču tabloida Kurir, isplate 11 miliona dinara.

Izvor: Cenzolovka

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Scroll to Top