Lokalni portali: Građani cene kredibilno novinarstvo na lokalu

Lokalni mediji su potrebni uprkos globalizaciji i digitalnom dobu koje briše granice između lokalnog i globalnog. Građani cene lokalno kredibilno novinarstvo, ali postavlja se pitanje održivosti.

Ovo su neki od zaključaka današnje panel diskusije posvećene lokalnim medijima na štandu lista Danas, na Media marketu, u kojoj su učestvovali Nikola Lazić sa portala Bujanovačke, Miljko Stojanović iz Glasa Zaječara, Dragan Petković iz Južnih vesti, Stojan Marković iz Ozon press-a i Nikola Jovanović iz agencije Beta.

– Južne vesti se možda razlikuju po veličini, ali se ne razlikuju od onih koji su odlučili da ostanu mediji, da budu dosledni nakon privatizacije. Lokalni mediji su mediji koji su u tesnoj situaciji, oni u proseku imaju dva zaposlena, budžete od 10 – 15 hiljada evra, rekao je Petković.

Prema njegovim rečima, takvi lokalni mediji još uvek imaju utemeljenje u društvu jer njima ljudi veruju.

– Žele da imaju kredibilan sadržaj, poštuju etiku i pišu u interesu građana. Problematično kod lokalnih medija je da se teško menjamo i to što živimo u okruženju koje nije baš prijateljsko, dodao je on.

Petković smatra da lokalni mediji ne treba da teže da budu kao nacionalni mediji, ali i da je šansa za razvoj i napredovanje ovih portala svakako u kvalitetnom sadržaju.

– Mi smo imali jednu privatizaciju koja je kupila medije da bi ojačala politički uticaj i onda se sa svima koji nisu deo njene mreže bori. Upravo je tu i šansa. Kredibilno novinarstvo je potrebno i građani to prepoznaju. Iako su lokalni mediji mali oni imaju ozbiljan rad sa čitaocima, istakao je Petković i dodao da postoji prostor i za ojačavanje kroz digitalni marketing i druge prihode.

Miljko Stojanović sa portala Glas Zaječara istakao je da je taj medij jedan od dva slobodna medija u tom gradu. Pored njega, mišljenja je Stojanović to je, takođe portal, Zaječar online – „Mi smo dva tela, jedno srce“.

– Situacija u kojoj mi radimo je vrlo komplikovana zbog činjenice da je na vlasti u Zaječaru, koalicioni partner Srpske napredne stranke, Socijalistička partija Srbije. Oni u nama vide neprijatelja i partijske aktiviste, a mi samo radimo svoj posao i trudimo se da budemo objektivni, naveo je Stojanović.

Prema njegovim rečima, dešavaju se situacije da gradonačelnik Zaječara Boško Ničić svakodnevno etiketira njihove novinare.

Stojan Marković iz Ozon press-a je naglasio da svako ko traga za istinitom informacijom u Čačku dolazi na taj portal.– Pošto je Zaječar mali grad i prijatelji gradske vlasti nas tako doživljavaju, kao neprijatelje države. Mi se rukovodimo istinom. Za nas ne postoji opozicija i pozicija, kazao je Stojanović na panelu posvećenom lokalnim medijima na štandu lista Danas.

– Muče nas finansije, ali i odnos koju i vlast i opozicija imaju prema novinarima. Jedni žele da upravljaju svim medijima u Srbiji, a drugi da dođu na njihovo mesto, kazao je Marković i ocenio da ne prepoznaje prijatelja na političkoj sceni.

Kazao je i da je trenutna vlast nepresušan izbor svakodnevnih tema za Ozon press. “Ja se pitam šta ćemo kad oni odu sa vlasti. Da li ćemo postati dosadan medij jer ovi skoro svaki dan naprave jedno dve afere“, dodao je on i ocenio: „Siguran sam da ćemo preživeti ovu vlast. Verujem u budućnost lokalnih medija mnogo više nego što verujem u budućnost bilo kakve stranačke opcije“.

Nikola Lazić iz Bujanovačkih smatra da je taj portal karakterističan i da je njegov osnovni cilj da se uspostavi dijalog između Srba i Albanaca: “Da neke stvari koje se sad čine neshvatljivim postanu normalne”

– Mi se borimo svaki dan sa ružnim komentarima. Želimo da to prestane. Sve što se desi na liniji Beograd – Priština se opasno reflektuje na jug Srbije i imam utisak da je potrebna mala varnica da sve ode do đavola, naglasio učesnik panela sa portala Bujanovačke.

Kazao je i da su se pri pokretanju Bujanovačkih ljudi čudili i raspitivali gde ih mogu kupiti.

– I dalje navikavamo i učimo ljude kako da otvore naš portal. Podjednako nas čitaju i Srbi i Albanci i funkcioneri i građani. Građani od nas traže da rešavamo njihove probleme, rekao je Lazić i dodao da lokalnim medijima samo zamera što se mnogo više bave globalnom politikom nego svakodnevnim temama važnim za građane.

Mi smo u fokusu nacionalnih medija samo kada dođe do nekog incidenta, smatra on dodajući da za razliku od većine lokalnih medija Bujanovačke nemaju problem oko dobijanja izjava od lokalnih funkcionera: “Mnogi političari se utrkuju ko će pre nešto da kaže za Bujanovačke i stvori se dobra polemika, korisna za građane”.Lazić je istakao da se izveštavanjem nacionalnih medija stiče utisak da se ljudi u Bujanovcu ubijaju.

Prema iskustvu jednog od govornika i novinara Nikole Jovanovića iz agencije Beta sigurno je da postoji potreba za lokalnim medijima u Srbiji.

– Digitalno doba je obrisalo podelu na lokalne i nacionalne medije. Postoji samo dobra priča. Lokalne priče postaju značajne jer veliki mediji nemaju toliko dopisnika nego se oslanjaju na dobre lokalne medije. Da smo imali lokalnu priču iz Krušika bilo bi teško sakriti takav incident, smatra Jovanović.

Učesnici panela saglasni su da je projektno sufinansiranje postalo besmisleno kao i da je teško govoriti o održivosti nezavisnih lokalnih medija.

– Projektno sufinansiranje se pretvorilo u svoju suprotnost. Pretvorilo se u finansiranje medija koji podržavaju vlast. Bitno je da imate dobar, atraktivan sadržaj, kazao Marković iz Ozon press-a.

Takođe smatraju da pomaka ima, ali i da se mora izmeniti okruženje da bi to sve bilo održivije. „Na nama da iskoristimo sve mogućnosti, na primer digitalni marketing“, kazao je Petković iz Južnih vesti.

Partneri Danasa na Media Market-u

Tokom svih pet dana posetioci štanda lista Danas na sajmu medija „Media Market“, u Hali 3 Beogradskog sajma, moći će da naprave fotografije ili gif animacije na Slik Slik Photobooth aparatu koje dobijaju direktno na svoj mejl.

Danas i naredna dva dana mogu da učestvuju i u kvizu „Istina ili laž“ koji je priredio Istinomer, a za učestvovanje sleduje nagrada u vidu platnenog cegera.

Na štandu Danasa sve do nedelje 27. oktobra traje i ekološka kampanja koju je pokrenuo naš list, a u okviru koje svako ko odloži plastične kese u specijalno izrađeni kontejner na našem štandu u zamenu dobija biorazgradivu torbu sa citatima Ive Andrića i Nikole Tesle, koje smo izradili zajedno sa SBB fondacijom.

Napitke od kafe za učesnike programa na našem štandu i zaposlene obezbedila je Barcaffee Perfetto i to tri vrste ukusa – espreso, kafe late i kapućino.

IZVOR: DANAS

AUTOR: JOVANA TOMIĆ

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *