Medijska pismenost, fake news i pop kultura

„Centar za razvoj lokalnih medija“ je uspešno realizovao projekat  „Medijska pismenost, fake news i pop kultura“ u okviru koga je organizovan serijal edukativnih radionica/treninga sa požarevačkim srednjoškolcima.

Edukativne radionice i debata omogućavaju da se mlađe generacije upoznaju i da prepoznaju lažne vesti, manipulacije, senzacionalizam, nasilje i govor mržnje u medijima i na društvenim mrežama, ali i u svakodnevnom životu koristeći aplikacije za ćaskanje. Takođe, ovim projektom upoznali smo mlade sa digitalnom pop kulturom i njenim dobrim i lošim stranama, kao i različitim vrednostima koje određeni modeli pop kulture teže od influensera na instagramu do jutjubera. S druge strane trudili smo se da ih upoznamo i afirmišemo toleranciju i aktivizam, kao i svaku podršku kampanjama za zaštitu dece i žena od nasilja, humanitarnim akcijama i bezbednosti na internetu.

Kroz projekat  „Medijska pismenost, fake news i pop kultura“ pokušali smo da bliže odredimo kakvo je medijsko okruženje mladih i kakva je percepcija medijske pismenosti, lažnih vesti, pop kulture kod mlađe populacije. Kroz seriju radionica i debatom nakon svake radionice potrudili smo se da mladima ukažemo na važnost razumevanja sadržaja u medijima i na društvenim mrežama, kao i da im ukažemo na opasnosti koje donose lažne vesti, manipulacije, senzacionalizam. Uz brojne primere i ilustracije približili smo i objasnili kako da prepoznaju profesionalno novinarstvo, ali i da razvijaju kritički pristup informacijama i proveri medijskih sadržaja.

Pored toga, poseban fokus stavljen je na bezbednost i privatnost na internetu, posebno tokom korišćenja društvenih mreža.

U okviru radionica, kroz edukativna i zanimljiva predavanja, koja su obuhvatila teme: moje medijsko okruženje, pop kultura, fake news (lažne vesti) i bezbednost na internetu ukazali smo na najčešće modele i primere sa kojima se u svakodnevnim situacijama mladi susreću posredstvom medija ili korišćenjem interneta.

Posebna pažnja pocvećena je promociji medijske pismenosti, prepoznavanja profesionalnog i odgovornog novinarstva i neophodnosti kritičkog pristupa informacijama i proveri medijskih sadržaja posredstvom tradicionalnih i digitalnih medija, ali i društvenih mreža.

Mladima su objašnjeni pojmovi profesionalnog novinarstva – šta znači i zašto je važna odgovornost, poštovanje kodeksa i poštovanje regulatora.

Radionice su realizovane tokom decembra 2019. u Požarevačkoj gimnaziji i Medicinskoj školi, a prisustvo radionicama je bilo dobrovoljno od strane zainteresovanih učenika, profesora i pedagoga.  Projekat  „Medijska pismenost, fake news i pop kultura“ realizovan je uz podršku Gradskog veća Grada Požarevca.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *