Na društvenim mrežama akciju za dva sata videlo 300.000 ljudi

Više od 150 medija i nevladinih organizacija u okviru grupe „Za slobodu medija“ danas je, tačno u podne, zamračilo ekrane, odnosno obeležilo svoja štampana izdanja crnim znakom koji simbolizuje medijski mrak.

Više od 300.000 korisnika društvenih mreža samo do 14 časova došlo je do informacije o kampanji, tako da je njena svrha u potpunosti opravdana – javnost je upoznata sa katastrofalnim stanjem u srpskim medijima.

– Veoma smo zadovoljni akcijom, jer je njen cilj bio upravo to da se javnost probudi. Samo do 14 časova više od 160 sajtova bilo je zamračeno, a preko ekrana je pisalo „Ovako izgleda kad nema slobodnih medija“. To su sirovi podaci kojima raspolažemo. Broj onih koji su učestvovali u akciji do kraja dana sigurno je bio znatno veći, kaže za Danas predsednik Fondacije „Slavko Ćuruvija“ Ilir Gaši. On dodaje da se samom akcijom stanje u medijima neće automatski popraviti, ali naglašava da je kampanja tek počela.

– Uspeli smo da ujedinimo medije i civilni sektor, ali i da probudimo javnost, što jeste bilo najvažnije. Bez šire podrške u društvu ništa ne možemo da uradimo. I ono malo slobodnih medija može da očekuje sudbinu Vranjskih. danasrašnja poruka bila je – buđenje, naglašava Gaši.

Grupu „Za slobodu medija“ pokrenulo je 27 medija, novinarskih udruženja i organizacija civilnog društva, a broj onih koji se priključuju svakodnevno raste. Oko 160 medija i nevladinih organizacija već su članovi ove grupe, kojoj se priključuju i brojni pojedinci, putem društvenih mreža. Direktan povod za osnivanje grupe i danasrašnju akciju bio je gašenje Vranjskih novina, jednog od najznačajnijih lokalnih medija u Srbiji, zbog stalnih političkih i finansijskih pritisaka kojima nisu mogli da se odupiru. „Ovom kampanjom želimo da skrenemo pažnju javnosti na činjenicu da je sloboda medija u našoj zemlji na izdisaju i da moramo svi zajedno da se borimo da je sačuvamo“, naveli su organizatori u saopštenju.

Organizatori će se sastajati svake sedmice i dogovarati o novim akcijama u cilju poboljšanja položaja novinara i borbe za slobodu medija. „Da li možemo nešto da promenimo? Zapravo, mislimo da možemo – prvo da vidimo koliko nas ima i da to pokažemo onima koji ne žele da u Srbiji postoje slobodni mediji. Odatle počinjemo“, poručili su organizatori.

 

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *