Pojedine emisije TV Happy zabranjene u Crnoj Gori na šest mjeseci

Na šest mjeseci ograničeno je reemitovanje jutarnjeg programa („Dobro jutro Srbijo“ i „Vikend jutro“) kao i sadržaja „Ćirilica“ i „Posle ručka“.

Savjet Agencije za elektronske medije (AEM) donio je jutros odluku da na šest mjeseci zabrani emitovanje pojedinih emisija televizije Happy.

Odluka donijeta na današnjoj sjednici Savjeta AEM.

Na šest mjeseci ograničeno je reemitovanje jutarnjeg programa („Dobro jutro Srbijo“ i „Vikend jutro“) kao i sadržaja „Ćirilica“ i „Posle ručka“

Savjet AEM-a je u saopštenki naveo da će zbog potrebe sprovođenja neophodnih pravnih procedura, odluka stupiti na snagu tokom naredne sedmice.

„Odluka je donešena jer je, u prethodnom periodu, učestalo u ovim programskim sadržajima vršeno i omogućavano podsticanje na mržnju, netrpeljivost i diskriminaciju prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti. SAEM je imao u vidu da se u navedenim programskim sadržajima koristi pogrdno, uvredljivo ili uznemiravajuće izražavanje koje podstiče intenzivne negativne emocije, iskazivanje neprijateljstva ili želju za diskriminacijom, kao i omalovažavanje ili obezvrjeđivanje pripadnika crnogorske nacionalnosti, negiranjem njihovog nacionalnog identiteta i posebnosti“, navodi se u saopštenju.

Ne dovodeći u pitanje pravo svih emitera da informišu javnost o pitanjima od javnog interesa, kako se dodaje, Savjet Agencije je ocijenio da se u navedenim sadržajima zloupotrebljava pravo na slobodu izražavanja.

„Cijeneći da se radi o pitanju od javnog interesa, čija zaštita zahtijeva sprovođenja mjera kojima će se suzbiti sporno izražavanje, za koje je konstatovano da postoji kontinuitet, SAEM je zaključio da je opravdano i proporcionalno da se, na period od šest mjeseci, ograniči reemitovanje ovih emisija. Podsjećamo da je Konvencijom o prekograničnoj televiziji (član 7) propisano da svi programski prilozi, u pogledu njihovog prikazivanja i sadržaja, treba da poštuju dostojanstvo ljudskog bića i osnovna prava drugih, kao i da posebno ne smiju neprikladno isticati nasilje ili podsticati rasnu netrpeljivost, kao i da ne smiju sadržati bilo kakvo podsticanje mržnje na osnovu rase, pola, vjere ili nacionalnosti“, zaključuje se u saopštenju.

Na Happy televiziji, emiteru sa nacionalnom frekvencijom u Srbiji, lider Srpske radikalne stranke i redovan gost te televizije, Vojislav Šešelj početkom godine vrijeđao je pripadnike crnogorske nacionalnosti i poslanicu SDP-a Draginju Vuksanović Stanković.

Zbog uvreda zabranu emitovanja te televizije tražile su brojne političke partije, NVO sektor, a najaviljene su i tužbe.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Scroll to Top