Reporteri bez granica: Opasna kampanja protiv Južnih vesti i Gordane Bjeletić

Reporteri bez granica pozvali su predstavnike vlasti u Srbiji da istraže pritužbe Južnih vesti povodom aktivnosti lažnog veb-sajta i zatražili od ministarke za kulturu i informisanje Maje Gojković da pruži podršku novinarima niškog portala.

 

Nevladina organizacija Reporteri bez granica osudila je kampanju koja se vodi protiv redakcije niškog portala Južne vesti i glavne urednice Gordane Bjeletić.

Ocenivši na svom Tviter nalogu kampanju kao opasnu, ova organizacija navodi da se ranije ove godine pojavila kopija Južnih vesti, čija je svrha, prema njihovoj oceni, da „diskredituje nezavisne medije“, uključujući, kako kažu, „objavljivanje laži, uvreda, montiranih fotografija i zastrašujućih komentara“.

Prema tumačenju ove organizacije sa sedištem u Parizu, koja je posvećena borbi za slobodu medija i bezbednost medijskih radnika, „dvojnik“ Južnih vesti postao je još agresivniji u napadima nakon što su predstavnici lokalnih vlasti odbili da odgovaraju na novinarska pitanja upućena iz redakcije Južnih vesti.

Reporteri bez granica pozvali su predstavnike vlasti u Srbiji da istraže pritužbe Južnih vesti povodom aktivnosti lažnog veb-sajta i zatražili od ministarke za kulturu i informisanje Maje Gojković da pruži podršku novinarima originalnog niškog portala.

U seriji članaka koji se nalaze na lažnom portalu, koji nije registrovan u APR-u, direktno i na veoma grub način napada se glavna urednica Južnih vesti Gordana Bjeletić i iznosi se niz neistina o njoj i mediju za koji radi.

Podsetimo, u tekstu iz februara ove godine pod naslovom Lažni sajt „Južnih vesti“ – još jedan način za obračunavanje sa profesionalnim medijima, ovaj portal je upozorio da se na internetu pojavio veb-sajt, koji, budući da ima istovetno ime, te gotovo identičan logo, dizajn i boje predstavlja očigledan plagijat Južnih vesti.

Istražujući pozadinu lažnog veb-sajta, Južne vesti su ustanovile da je osnovan početkom ove godine i da je vlasnik internet domena firma TV Super-Sat communication d.o.o. iz Beograda, čiji je vlasnik i glavni i odgovorni urednik, prema javno dostupnim informacijama, Ivica Golubović.

Dalja analiza Južnih vesti pokazala je da Golubović, između ostalog, vodi udruženje Rom press, da je urednik i TV Info 24, te da je interesno povezan sa portalom Info 24 media d.o.o. medijskom mrežom čiji je predsednik Zoran Majdak, koji se javno deklariše kao član Srpske napredne stranke.

Izvor: Cenzolovka

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Scroll to Top