Eksperiment Fejsbuka koji je pre nekoliko meseci spoveden u šest zemalja, među kojima i Srbija, prema kojem je sadržaj stranica na ovoj društvenoj mreži uklonjen sa početne strane, uskoro će postati globalno pravilo.
U narednih nekoliko meseci u skladu sa novom strategijom za dve milijarde korisnika Fejsbuka biće mnogo manje vidljivi sadržaji medijskih organizacija, ali će zato biti vidljivije objave prijatelja, piše Njujork Tajms.
Najava Fejsbuka od pre nekoliko dana da će medijske članke i video snimke možda ukloniti sa liste prioriteta nije iznenadila izdavače ali ih je svakako zaplašila iako još nije jasno šta će to konkretno značiti.
“S obzirom na to da je News Feed ograničen prikazivanjem više objava od prijatelja i članova porodice, prikazivaćemo manje javnog sadržaja, uključujući video i druge postove izdavača”, napisao je prošle sedmice Adam Moseri, šef Fejsbukovog News Feeda, na svom blogu.
Promene će najviše osetiti mediji čiji su postovi postajali vidljiviji što ih je više ljudi lajkovalo, komenatrisalo i šerovalo, te je u proseku medijima 25 odsto poseta dolazilo sa Fejsbuka zbog čega su odlučili da mnogo manje ulažu u plaćene postove.
Njujork Tajms piše da su prihodi Fejsbuka od oglašavanja tri puta smanjeni u poslednje četiri godine, odnosno u 2016. su iznosili 27,6 milijardi dolara od čega je neto profit bio 10,2 milijarde. Kompanija bi do kraja meseca trebalo da objavi finansijski izveštaj za 2017. godinu.
“Sagradili smo Fejsbuk kako bismo pomogli ljudima da postanu prisniji sa onima do kojih im je stalo. I zbog toga na prvo mesto uvek stalvjamo prijatelje i porodicu. Međutim, nedavno smo počeli da dobijamo reakcije naše zajednice da javni sadržaj – poslovni postovi i objave medija – zatrpavaju lične trenutke”, napisao je danas na svom Fejsbuk profilu osnivač ove društvene mreže Mark Zukerberg.
On je rekao da zato uvode velike promene koje će korinsici najpre primetiti u svom News Feedu.
Društvena mreža Fejsbuk pre nekoliko dana uvela je jesenas veliku promenu ali samo u šest zemalja, među kojima i Srbiji, tako što je razdovjila objave, odnosno „postove“, prijatelja i stranica (pages), na dva različita mesta.
Ova promena u Srbiji dovela je do velikog pada poseta sajtova medijskih organizacija putem ove društvene mreže.