Hepi se sprda sa odlukama REM-a i nastavlja da vređa žene, Pinku oprošteno zbog pretnje smrću u rijalitiju

REM je još tri puta blago upozorio Televiziju Hepi i pored toga što je nastavila da emituje zabranjenu emisiju, pa na sve dodala i crnu magiju. Nacionalne komercijalne televizije kažnjene su saopštenjem zbog kršenja novinarskih standarda prilikom izveštavanja o samoubistvu maloletnika u Pančevu.

 

Dnevni red sednice Saveta REM-a prštao je od predloga za izricanje mera i odluka o pokretanju izricanja mera – čak 13, koje su se većinom odnosile na nacionalne emitere.

Ovako veliki broj postupaka Višnja Aranđelović, članica Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM), objašnjava stanjem u medijima, kao i time što redovna sednica ovog tela nije održana od decembra.

Služba za nadzor i analizu REM-a pokrenula je postupke protiv svih komercijalnih televizija sa nacionalnom frekvencijom pošto nisu profesionalno izvestile o samoubistvu maloletnog dečaka iz Pančeva početkom meseca, ali je Savet REM-a odlučio da ih kazni samo upozorenjem (saopštenjem) kako treba izveštavati u sličnim situacijama.

Višnja Aranđelović kaže da su se na pomenutom slučaju „okliznule“ brojne televizije – ne samo one koje su česti gosti u izveštajima službi REM-a, i ne samo one koje imaju nacionalnu pokrivenost.

Aranđelović: Televizije pogazile etiku i standarde profesije

„Ne mislim da je emitere trebalo kazniti zato što su objavili ime dečaka, njegovu fotografiju i izjavu majke, jer sudbina dečaka u tom momentu još nije bila poznata, pa su mediji izveštavanjem zapravo pomagali u potrazi. Međutim, emitovanjem snimaka koji su usledili nakon što je telo izvučeno iz reke, brojne televizije su pogazile etiku i standarde novinarske profesije. Kako obavestiti javnost, a ne otići u senzacionalizam, gde su te granice u ovakvim situacijama REM će kroz saopštenje upozoriti emitere“, kaže Aranđelović.

U izveštajima Službe za nadzor i analizu stoji da su televizije Hepi, B92, Prva i Pink otkrile identitet i prekršile Zakon o elektronskim medijima, te Pravilnik o zaštiti prava maloletnika u oblasti pružanja medijskih usluga i Pravilnik o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga.

Postupak je pokrenut i protiv Radio-televizije Srbije, ali je Savet REM-a, nakon izjašnjavanja predstavnika RTS-a, doneo odluku da je javni servis profesionalno izveštavao.

U obrazloženju službe tvrdi se da je javni servis u odnosu na ostale elektronske medije izvestio bez senzacionalizma, ali i da je prekršio određene propise koji se tiču emitovanja sadržaja koji se odnose na samoubistvo, kao i sadržaja u kojima se izveštava o tragičnim događajima – prikazano je mesto gde je izvršeno samoubistvo, navodi se razlog…

REM naglašava da javni servis ima dodatnu obavezu da poštuje propise kad izveštava o ovakvim temama.

Sprdnja sa merama REM-a

„Zvezda“ dnevnog reda jučerašnje sednice Saveta REM-a bila je Televizija Hepi, jer je Služba za nadzor i analizu pokrenula izricanje čak pet mera zbog kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika.

Televizija Hepi je ipak kažnjena za tri prekršaja – dva puta jer se u programima razgovaralo o crnoj magiji, ali i zbog toga što nije ispoštovala prethodnu meru Saveta REM-a o privremenoj zabrani emitovanja emisije „Bolja zemlja“.

Emitovanje emisije je 21. septembra 2020. privremeno zabranjeno na 15 dana zbog toga što je u navedenoj emisiji voditelj oplodnju krava poredio sa veštačkom oplodnjom kod žena.

Više informacija možete pročitati OVDE.

Izvor: Cenzolovka

 

 

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Scroll to Top