Svrha delovanja Centar za razvoj lokalnih medija je da kroz edukaciju i praktičan rad sa predstavnicima lokalnih medija razvijamo profesionalnost i znanja medijskih profesionalaca i da kroz unapređivanje profesionalizma u medijima, jačanje profesionalnih i inovativnih kapaciteta, planiranje, bolju prodaju i monetizaciju sadržaja, modernizaciju produkcije uz pomoć novih digitalnih tehnologija razvijamo put ka samoodrživosti medija.
Naravno, sve gore navedeno bi bilo mnogo lakše da nema više od 1800 medija u našoj zemlji i da postoji tržište, a da ne pominjemo novu Medijsku strategiju i značaj izmene pojedinih zakona bitnih za poboljšanje položaja lokalnih medija.
Stanje na medijskoj sceni u Srbiji je registrovano previše lokalnih elektronskih medija, pa osim što je ogromno – tržište lokalnih medija je i krajnje ekonomski neodrživo. Lokalni mediji se godinama unazad nalaze u izuzetno teškoj finansijskoj situaciji, posluju na malim, ograničenim, izuzetno siromašnim lokalnim/regionalnim ekonomskim tržištima, vrlo malo prihoduju od oglašavanja, ali i prodaje, a uz to imaju i ogromne troškove . Tržište lokalnih i regionalnih medija karakteriše i neravnopravan položaj svih subjekata na tržištu, naročito nakon privatizacije. Pojedinci koji su došli u posed nekadašnjih državnih medija, po uređivačkoj politici bliski vladajućoj stranci, favorizovani su u raspodeli sredstava na konkursima za sufinansiranje sadržaja od javnog interesa.
Nejednaka pozicija lokalnih i regionalnih medija ogleda se i u nezakonitom finansiranju preko sistema javnih nabavki ili sklapanja ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji. Ekonomski pritisci lokalnih vlasti, neraspisivanjem konkursa, izdvajanje nedovoljnih sredstava za projektno sufinansiranje, nepoštovanje zakonskih odredbi i podzakonskih akata, favorizovanje pojedinih medija kroz raspodelu sredstava postali su dominantni oblik pritisaka u poslednje dve godine“.
Svi akteri na medijskoj sceni od medijske zajednice do institucija, donatora i samih građana saglasni su da je ogroman značaj lokalnih medija za informisanje građana, ali da je položaj medija i novinara – nikad teži. Jedan od razloga leži u velikim zloupotrebama seta medijskih zakona, a posebno u oblasti projektnog sufinansiranja, te i da ima sredina gde se zakon i pravilnici koji se odnose na sufinansiranje medijskih sadržaja otvoreno krše i bez posledica. Primena i praksa zakona, u smislu nepoštovanja odredaba Zakona o javnom informisanju i Pravilnika od strane Ministarstva kulture i informisanja od strane lokalnih samouprava, dovele su do zloupotrebe u sastavu stručnih komisija, netransparentne dodele sredstava i izdvajanja simboličnih sredstava za medijske projekte i za proizvodnju medijskih sadržaja u javnom interesu građana.
Retki su odgovorni i profesionalni lokalni mediji iz kojih građani mogu da dobiju potpune i objektivne informacije, jer pod snažnim pritiskom koji stiže iz političkih krugova, mediji prećutkuju događaje ili o njima izveštavaju selektivno i nepotpuno. U takvoj situaciji, evidentno je da veze i interakcije građana i medija ima sve manje. U takvim razorenim uslovima, ugrožena je i održivost medija, pa se mediji svode na puko preživljavanje, čime se potiskuje njihova funkcija širenja i razvijanja demokratske kulture, vrednosti i ideja. Zbog toga naša misija je da se borimo za opstanak i edukaciju lokalnih medija i za njihov ravnopravniji položaj na medijskoj sceni.