Ministarstvo milione dalo medijima Radoice Milosavljevića i porodice direktora BIA Bratislava Gašića

Sve po zakonu i uz poštovanje procedura, Ministarstvo kulture i informisanja od gotovo 15 miliona iz budžeta, kroz tzv. pojedinačna davanja najviše dodelilo medijima pod kontrolom naprednjaka i dobro poznatih medijskih tajkuna.

 

Ministarstvo kulture i informisanja i ove godine je odlučilo da projekte namenjene javnom informisanju podrži kroz takozvana pojedinačna davanja, odnosno mimo konkursa, i to sa ukupno 14.299.000 dinara.

Letimičnim pogledom na dokumentaciju objavljenu na sajtu Ministarstva kulture i informisanja može se zaključiti da je veći deo novca otišao za projekte lokalnih udruženja građana i lokalnih medija. Pažljivijim čitanjem svakog pojedinačnog rešenja postaje jasno da se većina projekata realizuje putem medija čiji su vlasnici dobro poznati medijski igrači.

Medijska imperija Gašić i Milosavljević

Dodela sredstava putem pojedinačnog davanja propisana je članom 27 Zakona o javnom informisanju i medijima, kao i odgovarajućim pravilnikom, te u dodeli novca putem ove procedure nema ničeg spornog.

U skladu sa procedurom, sada već bivši ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević potpisao je sredinom leta 21 rešenje o sufinansiranju projekata „koji nisu mogli biti planirani u vreme raspisivanja konkursa“.

Najveći dobitnici u raspodeli svakako su mediji u vlasništvu kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića, putem kojih će se realizovati čak četiri podržana projekta.

Radio-televizija Brus, čiji je on vlasnik, dobila je 500.000 dinara za realizaciju projekta „Bruski turizam posle korone – mogućnosti oporavka“.

Udruženje „Plej“ iz Subotice, čiji je projekat „Da Pomoravlje sačuva zdravlje – čemu nas je naučio koronavirus u Paraćinu i Ćupriji“, takođe podržan sa 500.000 dinara, emitovaće osam istraživačkih priča na Kanalu M, televiziji u Milosavljevićevom vlasništvu.

Udruženje „Vetrenjača“, čiji je zakonski zastupnik Miodrag Miljković iz Niša, za realizaciju četiri radionice o standardima izveštavanja u uslovima vanrednog stanja dobilo je 1.000.000 dinara.

Planirano je da ove radionice budu emitovane na dve Milosavljevićeve televizije (TV Pirot i TV Leskovac), kao i preko televizija Zona plus (koja je u vlasništvu sina funkcionera SNS-a i direktora BIA Bratislava Gašića) i Vranjska.

Tu je i projekat Jugoslovenske biznis mreže – YUBINET, podržan sa 1.000.000 dinara, zahvaljujući kome će, kako piše u rešenju, 22 medijska sadržaja, veličine do 1.000 karaktera, biti objavljena na portalu Milosavljevićevog SOS kanala.

Svojevrsnu zanimljivost predstavlja činjenica da je Jugoslovenska biznis mreža odlučila da svoje emisije emituje preko SOS kanala, dok će se u isto vreme na njihovom portalu naći šest emisija koje realizuje Udruženje za otkrivanje Srbije „Srbija Diskaveri“.

Ovo udruženje dobilo je putem pojedinačnih davanja milion dinara za projekat „Da Romi ostanu zdravi“, a emisije će, kako se navodi u rešenju, biti prikazane i na Niškoj televiziji. Kako navode Južne vesti, u pitanju je televizija u mešovitom vlasništvu vlasnika Zone plus i Belamija.

Pravo u džep poznatih medijskih tajkuna

Inače, Ministarstvo kulture i informisanja, pored sadržaja koji će se emitovati putem Zone plus, budžetskim novcem (500.000 dinara) finansiraće i projekat ADD produkcije, koja je takođe u vlasništvu porodice Gašić.

U rešenju, doduše, nije navedeno putem kog medija će priloge realizovane u okviru projekta „Kruševac – pravo mesto za vaš odmor“ građani moći da vide, pa se ne može zaključiti da li će produkcijski podržati neki od svojih medija ili će se pak ugledati na Jugoslovensku biznis mrežu i pomagati konkurenciju.

Više informacija možete pročitati OVDE.

Izvor: Cenzolovka

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Scroll to Top