Novac za medije u Zrenjaninu – vlasnica KTV Radić kaže da je dodeljen „podobnima“

Na ovogodišnjem konkursu za medije u Zrenjaninu od ukupno 14.070.000 dinara čak devet miliona dobila je medijska kuća Santos, koja je u većinskom vlasništvu medijskog mogula, kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića. Novac su dobili beogradski, novosadski mediji, ali je pravi fenomen da je novac dobio i medij koji je registrovan posle raspisivanja konkursa.

Zrenjaninskoj televiziji KTV Danice Radić dva projekta su na tom konkursu odbijena, zbog čega se obratila Udruženju novinara Srbije (UNS), uz tvrdnju da ovakva „beskrupulozna“ raspodela novca predstavlja „diskriminaciju slobodnih medija“, čiji je „očigledan“ cilj „finansijsko uništenje“ te televizije.

„Poznato je da raspodela novca na konkursima nema veze sa kvalitetom projekta, već da se ide na podobnost“, kaže za UNS Radićeva. Dodaje da su „progon i uništenje“ televizije KTV započeti za vreme vlasti Demokratske strane, a da je sada sa „pritiskom“ nastavila i Srpska napredna stranka koja je želele, kaže, i da kupi tu televiziju.

Komisija u sastavu Zoran Bogdanović (na predlog KomNeta), Jelka Mitrović (na predlog PROUNS-a) i Jelena Crnogorac (medijski stručnjak)  odbila je dva dva projekta KTV televizije pod nazivima „Seoske priče“ i „Puls Zrenjanin“  uz obrazloženje da „nisu usklađeni na „potrebnom nivou“ sa „problemima, potrebama i prioritetima ciljnih grupa“.

rešenju o raspodeli sredstava u Zrenjaninu navodi se da je više od 14 miliona dinara dodeljeno za realizaciju 16 projekata. Za tri projekta devet miliona dinara dobio je Santos commerce d.o.o, izdavač televizije i radija Santos.

Inače, u većinskom vlasništvu Santos commerce d.o.o, sa 51 odsto udela, je Sos kanal plus Radoice Milosavljevića.

Podsetimo, Milosavljević je bio u žiži javnosti 2015. godine zbog kupovine osam televizija, ali i njegove bliskosti sa direktorom BIA Bratislavom Gašićem. Obojica su, međutim, tada negirala ikakve poslovne veze.

U Zrenjaninu novac poreskih obveznika raspodeljen je i televiziji Studio B, Novosadskoj televiziji, listu „Dnevnik“, provladinom portalu srbijadanas.com, ali i listu „Mužljanske novine“ koji je registrovan posle raspisivanja konkursa.

Na zrenjaninskom konkursu za sadržaj koji će biti emitovan na televiziji Studio B – Udruženje „Humani tim“ i Proglas public relations iz Beograda, za dva različita projekta dobili su ukupno 700 hiljada dinara.

Novosadski „Dnevnik“, preko DVP produkcije, na ovom konkursu je dobio 900 hiljada dinara. Za sadržaj na provladinom portalu srbijadanas.com, vlasniku firme „New media team“ iz Beograda Strahinji Vujadinoviću dodeljeno je pola miliona dinara, kao i Novosadskoj televiziji za Vojvođansku televiziju (VTV).

Inače, ovaj list, portal i televizija koji su u Zrenjaninu ukupno dobili 1,9 milion dinara povezuje isti vlasnik.

Naime, Novosadska televizija, čija je vlasnica Aleksandra Martinović 2018. godine kupila je većinski udeo u firmi „Dnevnik Vojvodina pres“, koja je izdavač lista „Dnevnik“. Ona je, inače, vlasnica i firme Srbija danas, koja je izdavač istoimenog portala. Vojvođansku televiziju (VTV) prošle godine pokrenula je upravo Novosadska.

Klub Mužljana sa listom „Mužljanske novine“ na konkursu je dobio 100.000 dinara. Ovaj list je u registru medija upisan 20. januara 2020. godine, odnosno dve nedelje posle raspisivanja medijskog konkursa u Zrenjaninu.  

Izvor: UNS

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Scroll to Top