Aplikacija za deljenje fotografija Instagram uskoro će prestići Tviter kao izvor vesti, pokazuje istraživanje.
Upotreba Instagrama za vesti udvostručila se od 2018, pokazuje ovogodišnji izveštaj Rojtersovog instituta za digitalne vesti.
Ovaj trend najjači je među mladima. Navodi se da skoro četvrtina Britanaca starosti između 18 i 24 godine koristi Instagram kao izvor vesti o korona virusu.
Ali društvene mreže su se našle i među izvorima kojima se najmanje veruje.
Samo 26 odsto ljudi reklo je da veruje društvenim mrežama kao izvorima informacija o virusu. Sličan procenat rekao je da veruje vestima podeljenim preko aplikacija za četovanje kao što su Fejsbuk Mesindžer i Vocap.
Nacionalnim vladama i informativnim medijima, za razliku od toga, veruje oko 59 odsto ispitanika.
Instagram sada koristi više od trećine svih ljudi koji su odgovarali na anketu, a dve trećina mlađih od 25 godina. A njih 11 odsto koristi ga za vesti, što znači da se nalazi samo jedan procenat iza Tvitera.
„Instagram je postao veoma popularan među mladima“, kaže Nik Njumen, glavni autor izveštaja.
„Oni zaista dobro reaguju na priče ispričane jednostavno i umešno uz pomoć vizuelnih slika.“
Tome su pomogle upečatljive vizuelne priče poslednjih meseci – klimatske promene, pokret „Crni životu su važni“ i korona virus – svi su doveli do masovne angažovanosti korisnika na ovoj platformi.
„Ne zamenjuje nužno jedno drugo“, kaže Njumen. „Oni mogu da koriste Fejsbuk i Instagram ili mogu da koriste Tviter i Instagram.“
Instagram je u vlasništvu Fejsbuka, koji sada stiže do 85 odsto ljudi svake nedelje.
Dominacija ove kompanije u načinu na koji se pričaju priče „ostaje neverovatno važna“, dodaje on. Ona je vlasnik i Vocapa.
Privremeni porast poverenja
Čini se da je pandemija korona virusa čini dovela i do privremenog zaustavljanja trenda opadanja poverenja u info medije.
Samo 38 odsto ljudi reklo je da veruje vestima najveći deo vremena. Manje od polovine – 46 odsto – reklo je da veruje sopstvenom omiljenom izvoru vesti.
Anketirano je ukupno 40 zemalja. Samo je u njih šest većina rekla da može da veruje „većini vesti većinu vremena“.
Rezultat je bio posebno loš u Velikoj Britaniji, gde se samo 28 odsto ljudi složilo sa tom izjavom. Ova cifra bila je čitavih 12 odsto niža od odgovora nacije u izveštaju iz 2019. godine.
Taj pad poverenja sledili su samo Čile i Hong Kong, a u obe zemlje došlo je do nasilnih uličnih protesta – a one se ipak kotiraju više od Velike Britanije – 30 odsto obe.
Stvari su se, međutim, značajno promenile otkako je izbila kriza sa korona virusom.
Neznatno drugačije formulisana pitanja u aprilu – o stepenu poverenja u informacije o korona virusu – pokazala su da su info mediji skočili na 59 odsto stope poverenja, isto kao i nacionalne vlade. Nastavak članka i opširnije na:
https://www.bbc.com/serbian/lat/svet-53062062
IZVOR: BBC