Junajted medija i formalno postala vlasnik lista „Danas“

Preduzeće Dan graf d.o.o, izdavač lista i portala „Danas“ i formalno je promenilo vlasnika. Na sajtu Agencije za privredne registre (APR) danas je objavljeno da je Dan graf u stopostotnom vlasništvu kompanije Junajted medija (United Media).

 

APR je objavio rešenje prema kojem je usvojena registraciona prijava za brisanje osmoro zajedničkih vlasnika beogradskog Dan grafa. Umesto njih, prema rešenju, upisuje se firma United media S.à.r.l. iz Luksemburga, koja je time postala stopostotni vlasnik izdavača lista i portala „Danas“. Vlasnici Dan grafa bili su Vesna Ninković, Radomir Ličina, Zdravko Huber, Rade Radovanović, Anđelka Mitrović, Aleksandra Mitić, Bojan Mitrović i Mirjana Spasović.

Kompanija Junajted medija u petak je, naime, saopštila da joj je „nakon odobrenja nadležnih regulatornih tela“ odobreno preuzimanje „Danasa“, kao i da je ovo prvo štampano izdanje iz Srbije koje će se naći u portfoliju kompanije, u okviru koje posluje 45 televizija od čega pet sa nacionalnom frekvencijom, 15 portala, kao i magazini i radio stanice.

Ova kompanija sa sedištem u Luksemburgu, u okviru koje u Srbiji posluju i televizije N1 i Nova S, poručila je da će „Danas“ „i dalje biti ono na šta su građani navikli“. Na sajtu „Danasa“ piše da list, koji je nastao 1997. godine, od 2021. godine posluje u okviru grupacije Junajted medija.

Junajted medija saopštila je da je postala novi vlasnik dnevnog lista i portala „Danas“, dan nakon što je Udruženje novinara Srbije (UNS) javilo da Komisija za zaštitu konkurencije još uvek nije zvanično objavila rešenje da li je odobreno preuzimanje lista „Danas“. Predsednik države prethodno je izjavio da je list zvanično promenio vlasnika.

Komisija za zaštitu konkurencije potvrdila je UNS-u u novembru prošle godine da je Junajted grupa 21. septembra podnela prijavu koncentracije na tržištu kako bi joj se odobrila kupovina Dan grafa. Na pitanje UNS-a zašto do danas nije objavljeno rešenje po prijavi koncentracije Junajted grupe, u antimonopolskoj komisiji objasnili su da se „objavljuju rešenja samo za odobrene koncentracije“, te da je do tada potrebno da se ispune procesni uslovi, koji podrazumevaju i pravo na žalbu Junajted grupe.

Predsednik države Aleksandar Vučić u subotu, 27. februara izjavio je da je „Danas“ zvanično promenio svog vlasnika, da bi posle manje od nedelju dana informaciju o preuzimanju saopštila Junajted medija. Komentarišući naslovnu stranu „Danasa“ Vučić je rekao da je ovaj list „i zvanično novina Dragana Đilasa“. Novinarka ga je, zatim, ispravila rekavši da je reč o „Junajted mediji“, da bi Vučić na kraju izjavio: „To, Šolak, Đilas isto“.

Provladini mediji su se o preuzimanju lista „Danas“ služili sličnom retorikom, te su objavili da „Dragan Đilas, lider Stranke slobode i pravde, i njegov dugogodišnji poslovni partner i medijski magnat Dragan Šolak ne prestaju da šire poslovnu imperiju“, te da kupovina medija u zemlji i regionu predstavlja kontrolu nad njima.

U okviru Junajted grupe u Srbiji posluju SBB, Junajted Klaud (United Cloud), Junajted media sa televizijskim kanalima N1, Nova S, Sport Klub, Grand, Pikaboo, Vavoom, Cinemania, Lov i ribolov, IDJ, Brainz, portalom nova.rs i marketing agencijama Cas Media i Direct Media, stoji na sajtu N1. Predsednik Upravnog odbora Junajted grupe i njen osnivač je Dragan Šolak.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Scroll to Top